Opinionsblogg

En jobbig jävla feminisfitta.

Det här är fan på tiden, att jag börjar blogga alltså. Det är på tiden att jag får någonstans att skriva av mig och spy ut mitt hat mot patriarkatet på, om inte annat så för att mina följare på instagram ska slippa läsa milslånga, arga texter där var och varannan dag. Förutom att jag skriver mycket på instagram så har jag för att nå ut till fler det senaste året skickat in en hel del feministiska och antirasistiska debattartiklar till nyheter24. Dessa artiklar har föga förvånande lett till väldigt mycket hat och en ofantlig mängd arga och kränkta män (vilket iförsig ibland kan vara underhållande) men också till väldigt mycket positivt och nu har det lett mig hit, till denna blogg. Jag är sjukt taggad. 
 
Min blogg kommer att handla om mig och om mitt liv och såklart, som ni som har lite koll på mig redan fattat, den kommer handla nästan obehagligt mycket om feminism (och sådant som går hand i hand med feminism, antirasism tillexempel). Jag är som det så fint brukar kallas; en jobbig jävla feminisfitta (en stolt sådan dessutom). Varför är jag det då? Är det för att jag helt enkelt fått för lite kuk eller kan det vara för att jag hatar patriarkatet och det dödliga förtryck män som grupp utsätter kvinnor för? Det kan man ju fundera och undra över och det finns säkert andra saker ni vill veta om mig (ni ba: nä, vem fan är du?) så jag tycker vi kickar igång denna blogg med att ni får ställa frågor till mig om ni undrar något och jag vill även ha idéer på sådant som ni vill att jag ska skriva om. Kom ihåg att era kommentarer inte kommer synas förrän jag har godkänt dom. Vi hörs snart igen, puss! 
 
För er som inte kan vänta och känner att ni vill ha mer av mig nu på en gång (förståeligt) så finns jag på instagram (@matildawahl), jag har podcasten "Beware the bitches" som finns på alla podcaster-appar och här kan ni läsa mina artiklar. 

Kommentarer

#1 - Erik

Kul! Skall bli intressant att följa din blogg. Jag har en fråga: ogillar du alla män eller bara de som du anser vara hänförliga till "patriarkatet"? I så fall, vilka är de männen?

#2 - Ung kille


Du är en raritet bland unga vita kvinnor som tur är.

Detta är vad unga vita kvinnor tycker om feminism.

https://twitter.com/skyttedal/status/428813200239628288?replies_view=true&cursor=AXDI6weX8wU

Du vet Blondinbella som har sågat feminismen? Hon är en av Sveriges största bloggare.

Kommentera